T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KÜÇÜKÇEKMECE - Arif Nihat Asya Ortaokulu

Harezmi Ekibimizin 1. Dönem Çalışmaları

1. HAFTA

 Öncelikle tahtaya problem yazıp akıllarına ne geldiğini sorduk, beyin fırtınasi yöntemiyle. Öğrencilere problem nedir konulu bir video izlettik. Orada problemin tanımı ve örneklerinden bahsediyordu. Sonra bizim bulmamız gereken problemler ne olabilir onları konuştuk,  onlardan geçen hafta istediğimiz problem örneklerini söylemelerini istedik. Bunları önce karışık yazdık sonra çevre, toplum ve okul problemleri olarak 3 grupta sınıfladık. Hangisini seçersek daha verimli ve uzun vadede çözüm bulabiliriz onu konuştuk. Bunun için de bir ısınma oyunu yapıp onları gruplara böldük. Ana problem olarak da çevre kirliliğine karar verdik

 Isınma oyunu için şarkı açtık hocam onlar ortada oynadılar sonra şarkıyı durdurunca birbirine yakın olan 4-5 kişiyi bir grup yaptık. Her bir grup da 2-3 problem üzerinde düşündü ve eleme yöntemiyle ana probleme ulaştık.

2. HAFTA

Önbilgileri harekete geçirmek amacıyla geçen hafta yapılan uygulamalar soru cevap yapılır. Doğadaki çevre kirliligi ile ilgili öğrencilerde farkındalık oluşturmak için bir animasyon filmi izletilir. Ana problem üzerine öğrencilerle film üzerine beyin fırtınası yapıldı. Alt problemleri oluşturmak amacıyla balık kılçığı tekniği ile kartonlara alt problemler yazılır. Daha sonra doğanın dilinden şiir, mektup,şarkı gibi ürünler oluşturmaları istenir. Ön test formu dağıtılıp doldurmaları istenir. En son günün değerlendirmesi( akran ve öz değerlendirme)  yapılır.

3.HAFTA

Geçen haftaki alt problemlerle ilgili yapılanlar hatırlatıldı. Öğrencilerin balık kılçığında belirlediği alt problemlerden yola çıkarak HİS cümlesi belirlendi. Öğrencileri motive etmek amacıyla video izletildi. Canva programının içeriğiyle ilgili bilgi verildi. Öğrenciler heterojen bir şekilde gruplara ayrıldı. Daha sonra gruplar iş birliği yaparak Canva programı üzerinden HİS cümlesi doğrultusunda afiş tasarladı. Bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlilik algısı ölçeği deney ve kontrol gruplarından toplandi, incelendi ve bilgisayar ortamında işlendi. His cümlesi ve afişler doğrultusunda öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi yapıldı.

 4.HAFTA

Geçen haftaki alt problemlerle ilgili yapılanlar hatırlatıldı. Öğrencilerin balık kılçığında belirlediği alt problemlerden yola çıkarak HİS cümlesi belirlendi. Öğrencileri motive etmek amacıyla video izletildi. Canva programının içeriğiyle ilgili bilgi verildi. Öğrenciler heterojen bir şekilde gruplara ayrıldı. Daha sonra gruplar iş birliği yaparak Canva programı üzerinden HİS cümlesi doğrultusunda afiş tasarladı. Bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlilik algısı ölçeği deney ve kontrol gruplarından toplandi, incelendi ve bilgisayar ortamında işlendi. His cümlesi ve afişler doğrultusunda öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi yapıldı.

5.HAFTA

Harezmi Projesi'nde 5.Hafta Neler Yaptık? : Önceki hafta işlediğimiz bilgiler gözden geçirildi. Öğrencileri heterojen gruplara ayırarak motive etmek ve dikkatini toplamak amacıyla Tema Vakfı'nın sitesi üzerinden "gizli nesne bulma" oyunu oynatıldı. Algoritma ile ilgili sorular sorularak ön bilgiler harekete geçirildi ve algoritmanın tanımı yapıldı, açıklayıcı video izletildi. Akran öğrenmesini sağlamak ve algoritmayı pekiştirmek amacıyla "mayın tarlası" oyunu oynatıldı. Geçen hafta hazırlanan Canva'daki afiş tasarımlarının düzenlenmesi için öğrencilere süre tanındı. Algoritma konusunun ne derecede pekiştirildiğinin ölçülmesi için dersin bitiminde öğrencilerle classroomscreen uygulaması üzerinden öz değerlendirme yapıldı.

 

6.HAFTA

Ön bilgileri harekete geçirerek geçen haftaki algoritma kavramı soru cevap yöntemiyle hatırlatıldı.  Isınma amaçlı düğüm oyunu oynatıldı. Sonra Worldwall üzerinden "Tübitak geri dönüşüm oyunu" oynatıldı. Örnek olarak dergi tasarımları ve içerikleri incelendi. Öğrenciler heterojen gruplara ayrıldı, ögrencilerden Canva üzerinde insanları doğaya verilen zarar konusunda bilinçlendirmek için dergi tasarlamaları istendi. Öğrencilerin geri dönüşüm atıkları ve ayrıştırılması ile ilgili bilgileri ölçüldü ve akran değerlendirmesi yapıldı.

7.HAFTA

Harezmi'de 7.Hafta: Ön bilgiler harekete geçirildi.  Bahçede ısınma oyunu oynatılarak öğrencilerin konuya dikkatini çekmeye çalışıldı. Bu aşamada öğrencilere branş dersleri ve çevre kirliliği etmenleri ile ilgili sorular soruldu. Canva'da kapak ve içindekiler kısmının tasarımı dışında kalan etkinlikleri hazırlamaya devam edildi.( hikaye, bulmaca, tanıtım yazısı vb. unsurlar) Çevre kirliliği ve gündelik sorunlar temalı bir kitap okundu. Kitap yarıda bırakıldı ve haftaya kadar öğrencilerden hikâyeyi tamamlayarak yazmaları istendi. Öğrencilerin çevreyi kirleten etmenler ile ilgili bilgileri ve ders hakkındaki görüşleri classroomscreen uygulaması üzerinden öz değerlendirme yapılarak ölçüldü.

8.HAFTA

Öncelikle öğrencilerden geçen hafta okuduğumuz ve yarım bıraktığımız kitabın devamında neler olabileceği ile ilgili yazdıkları yazıları okumaları istendi. Sonrasında kitabın geri kalan kısmı okunarak öğrencilerin tahminleri ile örtüşüp örtüşmediği gözlemlenmiş oldu. Kitap üzerine öğrencilerle biraz sohbet ettikten sonra oynatacağımız "İnsan Tombalası" oyunu anlatıldı. Bu oyunla birlikte öğrencilerin işbirliği, tanışma, kaynaşma ve analitik düşünme becerileri harekete geçirildi. Çember oluşturarak oyunun sonunda cevaplar söylenildi ve kazananlar belirlendi. En son geçen haftadan kalan Canva uygulamasında dergi tasarımına devam edildi. Böylece öğrencilerin yaratıcı, analitik düşünme ve dijital okuryazarlık becerileri ölçüldü, akran ve öz değerlendirme yapıldı.

9.HAFTA

Öncelikle öğrencilerle slalom koşu eşliğinde taş ,kağıt , makas ısınma oyunu oynandı .Bu oyunla birlikte öğrencilerin işbirliği, kaynaşma ve analitik düşünme becerileri harekete geçirildi. En son geçen haftadan kalan Canva uygulamasında dergi tasarımına devam edildi. Böylece öğrencilerin yaratıcı, analitik düşünme ve dijital okuryazarlık becerileri ölçüldü, akran ve öz değerlendirme yapıldı.

 

 

26-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-202426-02-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2024 - Güncelleme: 26.02.2024 10:05 - Görüntülenme: 330
  Beğen | 0  kişi beğendi